لوله کشی دماوند۰۹۳۷۴۰۱۰۱۳۱

لوله کشی یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت و همچنین آماده سازی خانه لوله کشی ساختمان است که باید رعایت تمامی نکات و ضوابط انجام شود بعضی از لوله کشی ها برای انتقال مایعات و گازها استفاده می شود البته گاهی اوقات مواد جامد نیز توسط این لوله کشی ها آماده می شود این طور گفته می شود که در ساختمان سازی از لوله های فلزی و پلاستیکی و یا سیمانی برای انتقال مواد استفاده می شود و زمانی که لوله کشی ساختمان انجام می گیرد این نوع لوله ها جای مناسب خود جایگزین می شود نیاز به سیستم لوله کشی برای توزیع آب و گاز در بخش های مختلف ساختمان و همچنین برای تخلیه زباله ها مورد نیاز است

به طور کل این طور می گویند که از لوله کشی در صنایع مختلف استفاده می شود و این طور نیست که تنها به ساختمان های مسکونی اکتفا کرد تمامی مجتمع ها و صنایع هم برای انتقال مواد شیمیایی لوله کشی نیاز دارند البته می توان گفت که اصلی ترین استفاده از لوله کشی در ساختمان است.چرا که نیاز برای انتقال آب و گاز و فاضلاب به طور همیشگی در آشپزخانه ها و همچنین سرویس های بهداشتی استفاده می شود نکته مهم در لوله کشی ساختمان یکی از باید ها هر ساختمان است که نمی توان آن را نادیده گرفت البته معمولا به دلیل اینکه بیش از ساخت ساختمان انجام می گیرد فردی که می خواهد در ساختمان زندگی کند آن ها را نخواهد دید

روند کاری ما

مشاوره لوله کشی

01

 تهرانپارس 24 ساعته شبانه روز و 7 روز هفته با مشاوره رایگان در خدمت شما ساکنین دماوند می باشد

بحث در مورد بودجه

02

لوله کشی بومهن با کمترین هزینه و بهترین کیفیت خدمات خود را به همشهریان عزیز ارائه دهد ما تخفیف های ویژه ای برای لوله کشی در نظر داریم.

دستگاه های مدرن و بروز

03

لوله کشی  با دستگاه های پیشرفته و بروز و با کادری مجرب و آموزش دیده برای لوله کشی اعزام می کند.

لوله‌کشی به سیستم یکپارچه انتقال آب یا فاضلاب در ساختمان گفته می‌شود که شامل لوله‌ها اتصالات، پمپ‌ها، عایق‌ها، مبدل‌های حرارتی، شیرها و مخازن می‌باشد.

لوله‌کشی با هدف عبور سیالات در ساختمان صورت می‌گیرد که شامل آب و فاضلاب می‌شود.لوله‌کشی، اعم از اینکه برای انتقال آب باشد یا برای خارج کردن فاضلاب از بنا، به دو روش «روکار» و «توکار» اجرا می‌شود. در ادامه با این دو روش آشنا می‌شویم.البته لوله کشی‌های مربوط به آب و فاضلاب تفاوت‌هایی بنیادین دارند هر کدام نیاز به تخصصی ویژه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه به تفصیل به‌صورت جداگانه به لوله‌کشی‌های آب و فاضلاب خواهیم پرداخت.

توکار، لوله‌ها در  داخل بنا تعبیه می‌شود. یعنی لوله‌ها ازدرون یوار، سقف یا کف ساختمان عبور کرده و با مصالحی چون سیمان، بتن یا گچ پوشانده می‌شوند که هم لوله‌ها را از دید مخفی کرده و بر زیبایی بنا می‌افزاید و هم از لوله‌ها در مقابل صدمات ناشی از فشار و ضربه محافظت می‌کند.همین امر باعث شده،لوله‌کشی توکار در اماکن مسکونی، ادای، تجاری پرکاربرد باشد و تقریباً همه‌جا از این روش استفاده شود. البته لوله‌کشی توکار معایبی نیز دارد. به‌طور مثال، در صورت نشتی لوله‌کشی توکار، تعویض لوله‌ها و رفع نشتی‌ها مستلزم تخریب بنا است.

در لوله‌کشی روکار، لوله‌ها روی دیوار، کف یا زیر سقف تعبیه می‌شوند. هرچند در این روش، لوله‌ها هموارده دیده شده و ممکن است به زیبایی محیط صدمه بزند، اما لوله‌کشی روکار نیز مزایایی دارد که گاهی اوقات استفاده از آن توصیه می‌شود. به‌طور انجام تعمیرات، رفع نشتی و حتی تعویض لوله‌های توکار، به نسبت راحت بوده و نیازی به تحریب بنا ندارد. حتی کاهش یا افزایش انشعابات نیز کاری به نسبت کم هزینه است.

لوله فولادی

  پرکاربردترین نوع لوله در لوله‌کشی ساختمان است. به دو روش بدون درز و جوشی استفاده می‌شوند.لوله های فولادی یکی از پرمصرف ترین تجهیزات در صنعت ساختمان هستند که مادی اصلی در ساختار آن ها فولاد می باشد،آلیاژی از آهن،کربن و عناصر دیگر است و مقاومت بالای این لوله ها سبب شده تا در بسیاری از صنایع مورد استقبال قرار گیرد

لوله گالوانیزه 

فلزی که با یک لایه از عنصر روی پوشش داده شده است. به پوشش لوله با عنصر لوی گالوانیزه‌کردن می‌گویند.لوله‌های گالوانیزه، چون از جنس فلز هستند، در مقابل ضربه و شکستگی مقاومت خوبی دارند.لایه پوششی از جنس روی، دوام لوله گالوانیزه در مقابل ساییدگی و فرسایش را افزایش داده است.به عبت گران بودن لوله گالوانیزه، معمولاً از لوله گالوانیزه برای لوله‌کشی در حجم کم استفاده می‌شود.

لوله مسی 

یکی از پرکاربردترین انواع لوله در صنایع مختلف است این نوع لوله به دلیل رسانایی بالا برای کولر،پکیج،اسپیلت و …… کاربرد دارد مقاومت بالایی در برابر تغییرات آنی دمای آب داشته و در انتقال آب گرم و سرد (رفت و برگشت) در پکیج، شوفاژ، و سیستم‌های تهویه هوا کاربرد دارد. لوله مقاومت خوبی در مقابل رسوب دارد و به سختی رسوب می‌گیرد.

لوله پلی اتیلن

نوعی لوله پلاستیکی است که علاوه بر تحمل بالای فشار سیالات از دوام بالایی برخوردار است سیستم گرمایشی (شوفاژ و پکیج) توزیع آب گرم و سرد ساختمان شبکه فاضلاب امروزه بیشترین کاربرد را در بین لوله‌های ساختمانی، لوله پلی‌اتیلن دارد. این لوله‌های در مقابل اشعه ماورای بنفش نور آفتاب ضعیف هستند. حتی در هنگام حمل نیز بهتر است نوز آفتاب در زمان طولانی به آن‌ها نتابد.

لوله پلیکا

آشنایی با انواع لوله پلیکا برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد چرا که یکی از معروف ترین در پرکاربرد ترین لوله ها در صنعت ساختمان سازی است لوله پلیکا را به نام لوله پی وی سی هم میشناسند بسیاری از افراد بر این باورند پلیکا نام جنس این لولهاست در صورتی که نام یکی از

تماس با لوله بازکنی