تشخیص ترکیدگی لوله در دماوند

تشخیص ترکیدگی لوله دردماوند

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت‌یابی لوله با دستگاه نشت یاب و بدون تخریب، امروزه یکی از خواسته‌های اصلی مالکان منازل است. استفاده از روش‌های سنتی مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار و همچنین تخریب قسمت‌هایی از بنا است. این نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

 جهت تماس با کارشناسان دماوند تأسیسات کلیک کنید.

کارشناسان آرسام تأسیسات آماده خدمت رسانی در زمینه های تشخیص و رفع ترکیدگی لوله و رفع تمام مشکلات تأسیساتی در محل شما و با کم ترین هزینه می باشند .

تشخیص ترکیدگی لوله

این در دنیای امروز با روش‌های سنتی و بدون ابزار مخصوص دیگر منسوخ شده است. استفاده از این روش‌ها نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است.

شما باید از خود بپرسید، آیا این شیوه‌های سنتی نشت یابی لوله آن هم با آن هزینه گزاف برای تعمیرات و لوله کشی‌های مجدد واقعاً صحیح و به سود شماست؟ اگر می‌توانستید پیش از بروز خسارات جدی به بنا و در مراحل اولیه نشتی لوله‌ها را با دستگاه نشت یاب بررسی و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دادید بهتر و به سود شما نبود؟

متاسفانه سیستم لوله کشی و فاضلاب در بسیاری از مناطق کشور ما قدیمی و بر اساس متدهای منسوخ شده صورت گرفته است. که همین امر احتمال خرابی و پوسیدگی لوله‌ها، نشتی لوله‌ها و دیگر مشکلات تاسیساتی و بنایی را زیاد می‌کند. توصیه می‌شود لوله‌های پوسیده و شکسته شده را تعویض و یا تعمیر کنید.

در همین رابطه می‌توانید از خدمات تعمیرات لوله کشی ساختمان  تاسیسات دماوند استفاده کنید .

همچنین گرفتگی لوله‌ها با مواد سخت و وارد آمدن فشار زیاد بر لوله ها یکی از دیگر از دلایل شکستگی و نشتی لوله ها می باشد. که اگر به موقع نسبت به ” لوله باز کنی با دستگاه “ اقدام نکنید می تواند منجر به بروز نشتی و شکستگی در نقاطی از لوله شود .

وجود نشتی در لوله‌ها را اگر جدی نگیریم و به موقع نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام نکنیم می‌تواند منجر به بروز خسارات فراوان به بنا شود. مهم‌ترین و معمول‌ترین اثر آن به وجود امدن نم در سقف، دیوار و سرویس‌ها و یا حمام است. ریزش گچ دیوارها، بوی نامطبوع نم دیوار و سقف، هدر رفت آب، تحمیل هزینه  اضافی بابت آب بها نیز از دیگر آثار ترکیدگی لوله‌ها است.

همچنین در یک مقاله جدا به بررسی علل و نحوه رفع نم و رطوبت دیوارها پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را در این صفحه مطالعه نمایید.

تیم حرفه‌ای آرسام

توجه

حتماً افزایش غیرعادی مبلغ و مقدار مصرف در قبض آب و همچنین به وجود آمدن نم و رطوبت را در دیوارهای ساختمان و سقف منزل خود را جدی بگیرید؛ زیرا وجود هر یک از این علائم می‌تواند نشانه‌ای از بروز نشتی در لوله‌های آب و ترکیدگی لوله‌هایتان باشد.

بهترین راه حل پیشگیرانه در اولین قدم برای ترکیدگی لوله‌ها آن است که ما برخی از جنبه‌های اقدامات پیشگیرانه را تا جایی که لوله ها در دسترس ما هستند: مثل پوشاندن مخزن آب سرد که اغلب اوقات فراموش می‌شود با عایق لوله انجام دهیم. دو مسئله وجود دارد: اول اینکه مهم نیست که تا چه میزان پیشگیری برای ترکیدگی لوله‌ها انجام شود. گاهی وقت‌ها به دلایل متفاوت فرسایش لوله ها موجب ترکیدگی لوله‌ها می‌شود.  زمانی که شما متوجه ترکیدگی لوله ساختمان خود شوید، کاری از دست شما برنمی‌آید و این کاملاً فاجعه‌ای را برای شما و خانواده‌تان ایجاد می‌کند.

مسئله دوم هم این است که این راه حل کاملی برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها نیست. شما در بیشتر سطوح به‌طور مثال در زیر زمین برای بررسی به لوله‌ها دسترسی ندارید. نمی‌توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید و اینجاست که شما نیازبه بررسی وضعیت لوله‌ها، سرویس دهی سیستم گرمایش مرکزی خود و یا حتی نشت یابی لوله را توسط لوله کش پیدا می‌کنید.

دلایل شایع مشاهده شده در تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

اگر بخواهیم دلایل رایج مشاهده شده در تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه را نام ببریم می‌توانیم به وارد شدن فشار زیاد از طریق سیستم به لوله، ترکیدگی لوله به علت کهولت سن لوله یا وارد نمودن آسیبی عمدی به لوله اشاره نمود. که یکی از مهم ترین دلایل  ترکیدگی لوله یخ زدگی لوله‌ها در شرایط آب و هوای سرد محیط است.

آسیب دیدن یک لوله آن هم از نوع ترکیدگی لوله در سیستم اصلی چه در یک زمان کوتاه و چه در مدت زمانی طولانی بسیار می‌تواند خطرناک و ویرانگر باشد. در یک خط لوله پشت سرهم ترکیدگی لوله به راحتی می‌تواند مردم را برای چند روز یا چند ماه بدون آب بگذارد. ترکیدگی می‌تواند موجب بسته‌شدن راه و قطع اتصال مناطق شود و خسارت زیادی را به اموال  محیط اطراف خود وارد کند. اگر زود اقدام کنیم به‌راحتی با تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه نشت‌یاب می‌توان از این فاجعه‌ها جلوگیری کرد.

لوله تشخیص ترکیدگی

ترکیدگی لوله‌ها بر اثر فشار وارد بر بدنه لوله

یکی از علل رایج مشاهده شده درزمان تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه، فشار وارد بر بدنه آن خصوصاً در لوله‌های آب است. شما همیشه باید در خانه خود به این نکته برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها توجه داشته باشید. در حقیقت وقتی لوله‌های آب مسدود می‌شوند، آب شروع به فشار آوردن بر بدنه می‌کند تا زمانی که لوله‌ها دیگر نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

اگر فشار آب کم در دوش، حمام و شیر آب هایتان وجود داشته باشد، این به این معنی است که یکی از لوله‌هایتان مسدود شده است. برای بررسی این موضوع می‌توانید در خانه خود شیر آب را در وان حمام و آشپزخانه خود باز کنید. اگر فشار آب هنگامی که شیر دوم را باز می‌کنید کمتر بود، احتمال ترکیدگی لوله‌هایتان هست. احتمالاً یک لوله مسدود یا لوله نشتی در سیستم لوله منزل شما وجود دارد.

نشت‌یاب چطور انجام می‌شود؟

بهترین امتیاز دستگاه، شناسایی دقیق محل ترکیدگی لوله بدون نیاز به تخریب و کندن نقطه مورد احتمال در کمترین زمان ممکن است. درحقیقت این روش بسیار مفید است. تشخیص ترکیدگی در واقع با توجه به هزینه سنگین بررسی و بازسازی محل ترکیدگی لوله، صرفه جویی اقتصادی کاملاً مناسبی است. دستگاه درحقیقت بر اساس امواج کار می‌کند.

این دستگاه به کمک گیرنده‌ای قوی و فوق حساسی که دارد، حتی کوچک‌ترین امواجی بر اثر ترکیدگی لوله و یا نشت لوله ایجاد شده را دریافت کرده و شناسایی می‌کند. آن هم بدون نیاز به تخریب و بررسی مستقیم ترکیدگی لوله‌ها را شناسایی می‌کند.

انواع دستگاه تشخیص:

آکوستیک شبکه آب.

رادیویی شبکه آب.

آکوستیک عقربه‌ای.

آکوستیک تمام دیجیتال PICO.

تشخیص ترکیدگی لوله در ساختمان

بهترین دستگاه های مافوق صوت

روش‌ها و دستگاه‌های متفاوتی برای تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله‌ها وجود دارد؛ از جمله رایج‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه‌های مافوق صوت است که عموماً توسط متخصصان امر تاسیسات استفاده می شود. این وسیله کاربرد کمتری در بین عموم مردم و تاسیسات کاران محلی دارد.

نگاه کلی به تست فراصوتی:
این روش یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بدون تخریب و آسیب است.
این نوع اندازه گیری تشعشعات فراصوت ناشی از اصطکاک آب تحت فشار با لوله شکسته شده را کشف می‌کند.
این دستگاه از یک سنسور، مبدل و هدفون برای تشخیص صدا توسط کارشناس مجرب تشکیل شده.
این دستگاه قوی صدای بسیار ضعیف با فرکانس بالا را به صدای قابل شنیدن تبدیل می‌کند.

تماس با لوله بازکنی